Fri frakt och fri retur. Leasa nu, betala senare med Klarna.

Betalning

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan vid tidpunkten för beställningen.

För köp inom Sverige använder vi oss av Shopify Payments som betallösning där man enkelt kan välja bland korbetalning (Visa och Mastercard) eller Klarnas betaltjänster "Klarna Betala direkt", "Klarna Betala senare" och "Klarna Dela upp". Läs mer om Klarnas villkor här

Leverans

Vi använder oss av DHL som fraktbolag och DHL Service Point som fraktsätt, dvs alla beställningar levereras och returneras hos din närmaste DHL Service Point ombud.

Ifall du gör en beställning innan kl. 14 på en vardag skickas beställningen samma dag. Om beställningen görs efter kl. 14 skickas beställningen nästkommande vardag.

Retur

Det är inte möjligt att utöva ångerrätt eller retur på hyresvaror om beställningen har redan skickats från oss.

På beställningar som expedieras direkt behöver du mejla oss på hej@pursue.se inom en timme efter du har lagt din beställning så annullerar vi din order.

 schemalagda beställningar behöver du kontakta oss senast två dagar innan du skulle få din beställning så annullerar vi din order. 

Avgifter i samband med misskötsel

Ifall den leasade väskan inte returneras på utsatt datum och det har inte kommunicerats till oss att leasingtiden önskas förlängas debiteras 600 kr/dag/väska. Dag 10 faktureras du på väskans försäljningspris. Försäljningspriset hittas under produktbeskrivning på varje väska.

Avgift för outlöst försändelse

I de fall där paket returneras till PURSUE AB på grund av att beställaren inte löst ut paket från utlämningsställe, vägrat ta emot leveransen eller uppgivit felaktiga uppgifter debiteras en avgift. Denna avgift debiteras för att täck hanteringskostnader och uppgår till 300 kr.

Avgiften debiteras via faktura eller genom det ursprungliga leasingbeloppet.

Transportskador

Kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på ombudet. Om du skulle upptäcka dolda fel eller transportskador efter att du öppnat förpackningen, vänligen kontakta hej@pursue.se. Bifoga tydliga bilder på defekt och emballage. För att vi ska kunna reklamera transportskador till fraktbolaget behöver vi anmäla transportskadan inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.

Force Majeure

Vid händelser såsom krig, naturkatastrof, strejk, störning av transport, sjukdom, import-/exportförbud eller annan jämförbar omständighet som PURSUE AB inte råder över, befrias PURSUE AB från att fullgöra avtalsenliga skyldigheter. Sådan befrielse gäller även under förutsättningen att PURSUE AB verksamhet ej kan bedrivas under tillfredställande förhållanden. Vid händelse av force majeure har både kund tillika PURSUE AB rätt till att helt eller delvis häva avtal utan skyldighet till fullföljande av förpliktelser eller skadeståndsansvar. Kund ska omedelbart underrättas om det föreligger ovan nämnda omständigheter som kan föranleda en tillämpning av denna bestämmelse. 

Övrigt

I vår integritetspolicy kan du läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter och tar hänsyn till dataskyddsförordningen GDPR.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. PURSUE AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Endast personer som har fyllt 18 kan beställa hos oss.  

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter på vår hemsida. Vi reserverar oss för eventuella fel i bland annat produktinformation, pris och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att korrigera uppgifter vid eventuella fel.

Företagsuppgifter

PURSUE AB , Bandyvägen 16, 438 53 Hindås. 

Se hit!

Nu när du har fått grepp om det finstilta se till att du får tag på din favorit före andra. Ny här? Använd koden HEJPURSUE för 10% rabatt på din första beställning.

till sortimentet